Sunday, November 4, 2012

Furt v letadle



Let s Emirates trval cca 6h a do Dubaje jsem dorazil 0:30h mistniho casu. V cene letenky jsem mel domluvene vizum a hotel na noc zdarma. Tesil jsem se jak se prospim a rano v 9:25h budu pokracovat letem do Vietnamu. Tak tomu ovsem nebylo. Vystoupite z letadla, sednete do busu, v te Vas ceka informace, ze Vase letadlo parkuje daleko od priletove haly a cesta bude trvat 15min. Coze? Pojedu 15min busem? Ano skutecne je tomu tak. Po vystoupeni se date doleva, vpravo jdou pouze cestujici, kteri pokracuji dal. Na letisti si musite nechat potvrdit voucher na hotel(ktery Vam dali v Praze pri odbaveni), jit do banky pro vizum a pak si vystat 1-2h frontu na ocni sken. Teprve pak Vas pusti do Dubaje. To vsechno jsem tedy prosel, vyckal jsem na bus kterej me hodil zdarma do hotelu Copthorne


Stovky lidi cekaji na ocni sken cas okolo 1:30h



Muj pokoj na 3,5h spanku v Dubaji

Nez jsem se dostal na pokoj bylo 2:30h rano. Doporucovany check out
z hotelu je 3h pre odletem. Ano pocitate spravne, do postele jsem si lehl v 3:00
a v 6:30 uz jsem vstaval, abych v 7:20h odjel na letiste. 
Letiste neni velky, ono je primo obrovsky! Nez dojdete na pasovou kontrolu jdete
5 min. Pak Vas ceka opet fronta cca 10min - 30min. Pak jestli nepasujete bombu
mno a ve finale musite najit svoji branu na odlet. Ja mel C33, kdy jsem vyjel
do druheho patra kde je B a tam svitila informace, pokud jdete k posledni brane C
musite pocitat s tim ze Vam to bude trvat 21min pesky! Nastesti moje brana byla
hned prvni, takze k brane jsem sel pouze 11min :-D


Letiste Dubai



Airbus A380 i s okynka meho letadla Boeingu 777-300ER vypadalo obrovsky


Modernejsi vybaveni Boeing 777-300ER


Odlet do Ho Chi Minh City byl s 15min spozdenim. Behem letu jsme nabrali dalsi skoro 
10min a v Saigonu jsme pristali v 19:13h mistniho casu. A ejhle, mame tu prvni problem
letuska Emirates me sdeluje, ze muj pripoj vietjetair nelita ze stejnyho letiste, ale
z mistniho, ktery je cca 20min pesky. Rikam si, ze mam necele dve hodiny abych 
ten let stihnul. Prodiram se tedy rychle z letadla, rychle utikam ke kontrole na viza
(ktery jsem si predtim vyridil v Praze, 1800kc+500kc za vyrizeni do druheho dne), abych 
pak mohl cekat 30min na to, nez se dockam svyho baglu. Myslenky ze stihnu let v 20:50
s pomale rozplyvaji. Je 20:00 a ja konecne opoustim brany letiste a shanim taxi, ktere
me doveze na vedlejsi letiste. Taxikari jsou neuprosni a abych stihl let platim
7eur za rychlost, projeti dvou cervenych a jizde asi 2km. V 20:45 uz sedim v letadle 
do Hanoie. Stihl jsem to! Pri predstave cekat na letisti az do rana do 6h bez postele
me desila. Az v letadle jsem zjistil, ze letiste ma spolecnou pristavaci plochu s 
mezinarodnim, ovsem vstup na obe letiste je jiny.


Mistni letiste v Ho Chi Minh City

Posledni let, novy Airbus spolecnosti Vietjetair plny vietnamcu, mezi nima jeden evropan
vypadal vklidu. Dokonce letuska me nabidla, abych si sel sednout dopredu kde
budu mit vic mista. Odmitl jsem. A vedel sem proc. Pri pristavani zrejme byla
v mracnech obrovska vzduchova kapsa a nase letadlo se klepalo a do toho se propadlo
cca par metru. Vsichni vietnamci zacali kricet a ja se malem poblil, protoze jsem
citil muj zaludek az v krku. Hruza! Jediny co jsem si pral, stat pevnyma nohama
na zemi. Kdyby letadlo pilotoval vietnamec, pochopim. Ale beloch anglicky mluvici
a takhle hovadsky pristavat! Viejjetair jiz nikdy!
V 22:40h jsme hovadsky dosedli. Vzal jsem bagl, nechal se ukecat na taxika za 330 000VND (17$)
posleze sleva 2$ a odjel s taxikarem do centra Hanoie ktery je vzdalen 39km od letiste Noi Bai.
Po temer hodinove ceste s neaglicky mluvicim ridicem jsem dorazil na Hostel Titanic.
Za taxika jsem nakonec zaplatil 15EUR protoze jsem nemel zadny drobny $ a VND 
jsem jeste nemel. Chyba. Takze po 33h jsem konecne dorazil na misto! Uz me ceka
jen ta tvrda postel. 
Hostel je celkem vklidu....jednoduse zarizeny, pokoj pro dva. Az na ten smrad 
ktery vane z koupelny. Mno co bych chtel za 5,76$ na noc ze :)

No comments:

Post a Comment